زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

لپ‌تاپ‌های بدون هارددرایو وارد بازار می‌شود

لپ‌تاپ‌های بدون هارددرایو از سوی شرکت اپل تولید می‌شوند.

شاوو - کارشناس یک مرکز فن‌آوری در آمریکا - اظهار کرد: در این نوع رایانه به جای استفاده از هارددرایو می‌توان از نوعی flash memory بهره گرفت.

او ادامه داد: حالا نوبت سازندگان flash memory است تا در کار خود تحول ایجاد کنند چراکه توپ اکنون در زمین آن‌هاست.

این کارشناس فن‌آوری رایانه خاطر نشان کرد: تا آنجا که ما می‌دانیم شرکت Apple همه چیز را برای تولید این نوع رایانه آماده کرده است.

بر اساس این گزارش اظهارات وی در حالی است که هیچ یک از مدیران شرکت Apple در این باره هنوز اظهار نظری نکرده‌اند.

در حال حاضر قیمت flash memory که در مقایسه با هارددرایو سبک‌تر، کوچک‌تر، سریع‌تر، ایمن‌تر و کم مصرف‌تر است رو به کاهش گذاشته است.

ابزار شکستن قفل فعال‌سازی ویستا عرضه

طراحان ابزار جدیدی که به تازگی عرضه شده ادعا دارند که این ابزار قادر است با تولید 20 هزار شماره سریال احتمالی در ساعت، قفل فعال‌سازی ویستا را بشکند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک وب سایت به تازگی با ارسال یک ابزار در صفحه‌ی خود، مدعی شده که ابزار "مولد کلید" با تولید 20 هزار شماره سریال احتمالی در هر ساعت قادر به شکستن قفل فعال سازی ویندوز ویستا است.

بر اساس این گزارش در صورت تحقق این مساله، مهم‌ترین روش ضد سرقت محصولات دارای حق تالیف‌ مایکروسافت با شکست مواجه می‌شود، از این رو مایکروسافت اعلام کرده که در حال تحقیق درباره‌ی امکان مورد حمله قرار گرفتن ویستا از این بابت است، اما حتی اگر این ابزار بتواند در ساعت 20 هزار شماره سریال را حدس بزند ممکن است سال‌ها طول بکشد که با تمام ترکیبات احتمالی کار کند.

بنا بر اعلام مایکروسافت اقدامات حفاظتی را برای حق تالیف ویستا افزایش داده زیرا خواهان خرید آن از سوی مردم است نه سرقت آن؛ بنابراین اگر ویستا در مدت سی روز فعال نشود، کاربر نخواهد توانست از رایانه‌ی خود استفاده کند اما ابزار مذکور که شماره سریال ویستا را حدس می‌زند، جدیدترین تلاش برای عبور از سد فن‌آوری ضد سرقت مایکروسافت است.

پیدا شدن رقیبی جدی برای یوتیوب

مایکل ایسنر مدیر کل سابق شرکت انیمیشن سازی والت دیزنی یک پایگاه بزرگ تلویزیون اینترنتی را در رقابت با یوتیوب براه انداخته است که شامل صد هزار کلیپ ویدیویی و تلویزیونی ارسالی از سوی کاربران آماتور و حرفه ای است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، این پایگاه تلویزیون اینترنتی حاوی کلیپ های ویدیویی و تلویزیونی بسیار باکیفیت تری نسبت به یوتیوب است و احتمال می رود در مدت زمانی بسیار کوتاه به رقیبی بسیار جدی برای این پایگاه تبدیل شود.
این پایگاه اینترنتی که مبتنی بر کلیپ های ویدیویی و تلویزیونی است و وئوه نام دارد پس از یکسال و نیم تلاش و تست علائق و سلایق کاربران اینترنتی رسما راه اندازی شد.
مایکل ایسنر از زمان راه اندازی پایگاه اینترنتی یوتیوب وعده داده بود که با یک پایگاه اینترنتی قوی تر و مجهز تر وارد این عرصه شود و ویدیو کلیپ های شهروندان روزنامه نگار ، حرفه ای ها و کاربران آماتور را با کیفیتی بسیار بالاتر از یوتیوب به همه عرضه کند.
بازار پایگاه های اینترنتی مبتنی بر ارسال ویدیو کلیپ های کابران اینترنتی از سراسر جهان داغ شده و این خطروجود دارد که رونق این پایگاه ها سبب از بین رفتن حریم خصوصی افراد و ضعیف شدن قانون حمایت از حقوق معنوی افراد شود.
مایکل ایسنر که از او به عنوان طراح و بنیانگذار این پایگاه اینترنتی نام می برند سالها مدیر عامل کمپانی فیلم سازی و انیمیشن سازی والت دیزنی بوده است.

جستجوی تمام فایل‌ها

 

ساختار SEARCH (جستجو) موجود در ویندوزهای مایکروسافت بدین صورت بنا شده است که هنگامی که شما نام فایلی را جستجو می‌کنید، جستجوگر ویندوز تنها فایل‌هایی را برای شما به نمایش می‌گذارد که توسط ویندوز شناخته شده هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را از طریق رجیستری ویندوز به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن می‌توانید بهترین نتیجه جستجو در هارد را داشته باشید چرا که تمامی فایل‌ها، از اعم از شناخته شده و ناشناخته توسط SERACH ویندوز جستجو می‌شوند.

ابتدا از منوی START وارد RUN شوید و در آن عبارت REGEDIT را وارد کرده و ENTER بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

سپس به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CURRENTCONTROLSET/CONTROL/CONTENTLNDEX

اکنون از قسمت دیگر پنجره رجیستری به دنبال مقداری به نام FILTERFILESWITHUNKNOWNEXTENSIONS بگردید، سپس روی آن دوبار کلیک کنید.

در پنجره کوچک باز شده در قسمت VALUE DATA مقدار عددی را از 0 به 1 تغییر بدهید.

حالا از رجیستری خارج شده و سیستم را مجدد راه اندازی کنید.