زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

نکاتی برای خرید وبکم

در هنگام خرید WebCam ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چه منظور می‌خواهید از آن استفاده کنید، عکاسی حرفه‌ای یا برای عکس‌های خانوادگی یا صرفا ارسال برای تصویر از طریق Messengerهای مختلف.

دوربین‌های حرفه‌ای، با کیفیتی بسیار بالا : باید دوربین شما حداقل 1/5 مگا پیکسل کیفیت و 1280 × 1024 وضوح تصویر داشته باشد، فلاش نیز بسیار مهم است (تعدادی از این دوربین‌ها قابلیت‌های دیگری از قبیل فیلمبرداری و دید در شب را نیز دارند) البته توجه داشته باشد دوربین‌هایی که برای کارهای حرفه استفاده می‌شوند باید Optical Zoom بالا و یا لنز جداگانه نیز داشته باشند تا از همه نظر نیاز شما را برطرف کنند. مقدار حافظه در این دوربین‌ها با توجه به نیاز شما قابل تغییر است.
استفاده شخصی و عکس‌های خانوادگی: برای این منظور دوربین شما باید حداقل 1/2 یا 1/3 مگا پیکسل و وضوح تصویر 1204×768 و 640×480 را پشتیبانی کند تا نیاز شما را به بهترین نحو مرتفع سازد. البته در هنگام خرید دوربین‌هایی که برای استفاده شخصی می‌خرید به نکات دیگری نیز توجه کنید از قبیل قابلیت فیلمبرداری هر چند کوتاه باشد. میکروفن و قابلیت ضبط صدا، همچنین اگر می‌خواهید در تاریکی یا شب نیز بدون مشکل عکس بگیرید حتما دوربین فلاش دار تهیه کنید (فلاش‌های توکار به دلیل کم حجم بودن و خوش دست بودن بهترند ولی اگر نیاز به نور زیاد دارید یک فلاش جداگانه تهیه کنید).
بعد از این که تمام گزینه‌های بالا را مد نظر قرار دادید باید به سه موضوع فرعی دیگر نیز توجه کنید.
قابلیت Optical Zoom یا زوم واقعی که برای ایجاد آن عدسی باید متحرک باشد، اگر Zoom دوربین برای شما مهم نیست حتما دوربین بدون Zoom تهیه کنید چون تفاوت قیمت زیادی بین این دو نوع وجود دارد. همچنین تعداد عکس‌هایی که دوربین با یک باتری می‌گیرد (نوع باتری را از نظر شارژی یا باتری سایز AA نیز مد نظر قرار دهید) و حجم کارت حافظه و قابلیت ارتقا آن نیز می‌تواند مهم باشد.
از دیگر امکانات بعضی از دوربین‌های دیجیتال می‌توان به کارت خوان حافظه اشاره کرد. با استفاده از این وسیله جانبی (همراه دوربین ارائه می‌شود یا باید آن را جداگانه خریداری کرد) برای ریختن عکس‌ها و فایل‌های صوتی در کامپیوتر دیگر نیازی به خود دوربین نیست و این وسیله مستقیما و بدون وجود دوربین به USB وصل می‌شود و باطری دوربین هم مصرف نمی‌شود. همچنین اگر دو نرم‌افزار زیر همراه با دوربین ارائه شوند دیگر نیازی به برنامه‌های مختلف برای ویرایش و Download عکس‌ها از وب‌کم ندارید:
Adobe Photoshop Elements - Ulead PhotoImpac استفاده صرفا برای ارسال تصویر از طریق Messenger و در حالتی که دوربین به کامپیوتر وصل است: در این شرایط هزینه بسیار کمی‌را متحمل می‌شوید. البته در اینجا هم باید به نکاتی از قبیل قابلیت تصویر‌برداری و صدا و وضوح تصویر توجه کرد. البته به دلیل اینکه هر قدر هم وب‌کم شما با کیفیت باشد باز هم نمی‌تواند تصویری بیشتر از 320×280 را ارسال کند به همین منظور اگر نمی‌خواهید توسط آن فیلمبرداری کنید از وب‌کم‌های ارزان قیمتی که همین وضوح تصویر را ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد