زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

قفل های مخفی "آی فون" هم شکست!

George Hotz" کار کردن با کامپیوتر را از زمانی به خاطر می آورد که 4 یا 5 ساله بود و تنها کامپیوتر اپل II خود را به قطعات کوچک خرد می کرد.

در دوران کودکی او توانسته بود کنترل تلویزیون خانه شان را هک کند، سیستم الکتریکی ماشین جاروبرقی را تغییر دهد و یا تغییراتی به دلخواه در دستگاه پاسخگوی تلفن (answering machine) بوجود آورد. او تلاشهای خود را ادامه داد بگونه ای که می توان گفت امروز به یکی از آرزوهای بزرگ خود رسیده است.

اکنون این نوجوان 17 ساله از شهر "Glen Rock" ایالت نیوجرسی خود را راه یافته در لیگ هکرهای بزرگ می بیند. او می گوید سرانجام قفل های مخفی تلفن همراه "آی فون" را شکسته است و توانسته روش هایی را پیدا کند که به وسیله آنها نه تنها از تمام امکانات این دستگاه در شبکه مخابرات AT&T استفاده شود بلکه در شبکه موبایل T-Mobile و یا حتی دیگر شبکه های مخابرات نیز استفاده کرد.

"من الان دارم با استفاده از یک آی فون قفل شکسته با شما حرف می زنم." این بخشی از سخنان "Hotz" بود که روز جمعه در مصاحبه ای با شبکه خبری CNBC پخش شد.

تلاشهای او برای شکستن قفل "آی فون" از دو ماه پیش یعنی زمانیکه نخستین نمونه های آن با سروصدای فراوان روانه بازار شدند آغاز شد. آی فون (iPhone) در حقیقت دستگاهی است که با ترکیب کردن یک پخش کننده موسیقی فوق العاده، دوربین عکاسی، امکان اتصال به اینترنت و تلفن همراه، نام کمپانی اپل را برجسته می کند. آی فون را می توان شوالیه ی اپل در دنیای تجاری تلفن های همراه به حساب آورد. پیشبینی می شود همانگونه که دو محصول گذشته این کمپانی یعنی iPod و iTunes توانستند بازار موسیقی دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار دهند، iPhone نیز چنین تاثیری در دنیای موبایل داشته باشد. شرکت "Cupertino" قول داده است تا قبل از پایان ماه سپتامبر بیش از یک میلیون iPhone را بفروش برساند.

با این وجود تا این زمان می توان گفت، اگر iPhone می خواهید باید بدنبال آن بدوید. این امر به آن دلیل است که طبق توافق صورت گرفته بین اپل و AT&T اپراتور دستگاه iPhone تنها شرکت AT&T خواهد بود و مشترکان جهت استفاده از آن باید هزینه اشتراک دو سال را بصورت پیش پرداخت نمایید.

همین امر باعث شده است تا هکرها از فصل تابستان امسال بهترین استفاده را ببرند و بیشتر وقت خود را مشغول کشف نکات پنهان این دستگاه باشند. "Hotz" می گوید برای شکستن قفل iPhone تقریبآ 500 ساعت وقت صرف کرده است - یعنی هر روز 8 ساعت - تا سرانجام موفق شد با استفاده از آی فون خود به شبکه موبایل T-Mobile وصل شود. او می گوید: "کار چندان آسانی نبود، اما من می خواستم که از آی فون خود در شبکه T-Mobile استفاده کنم."

هم اکنون روش هک دستگاه iPhone بصورت مرحله به مرحله در وبلاگ شخصی او به آدرس iphonejtag.blogspot.com درج شده است. همزمان یک گروه هک دیگر به نام iPhoneSimFree.com در سایت خود اعلام کرده است آنها نیز روش خاص خود را برای استفاده از iPhone در شبکه T-Mobile یافته اند.

هرچند که تاکنون AT&T و اپل هیچ یک نسبت به این امر نظری ابراز نکرده اند اما بعید به نظر می رسد که اپل اجازه دهد چنین فعالیتهای زیر زمینی در آینده ادامه یابد.

 منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از San Francisco Chronicle)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد