زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

Data Binding : فراخوانی XML در Html

یکی از مواردی که در زبان HTML نهفته مونده فراخوانی یک فایل XML در HTML با استفاده از خصوصیات تگ های Span و xml هست , این روش که بر مبنای مدل DSO که مخفف Data Source Object برنامه ریزی شده می تواند اطلاعات یک فایل XML را در قالب فایل HTML بخواند .در این روش ما فرض میکنیم یک فایل XML به صورت زیر داریم


<?xml version="1.0"?>
<products>
<item>
<name>Sample 01</name>
<price>350</price>
<manufacturer>Copamny 01</manufacturer>
</item>
<item>
<name>Sample 02</name>
<price>290</price>
<manufacturer>Copamny 03</manufacturer>
</item>
<item>
<name>Sample 03</name>
<price>400</price>
<manufacturer>Copamny 03</manufacturer>
</item>
</products>


قصد داریم تا در یک جدول اطلاعات فوق را نمایش دهیم

با استفاده از تگ های xml و span و خصوصیت datafld تگ span میشه اطلاعات فایل XML را فراخوانی کرد !
ساختار فایل HTML هم به صورت زیر میشه


<html>
<head>
<xml id="list" SRC="products.xml"></xml>
</head>
<body>
<table datasrc="#partsList">
<thead>
<th>Name</th><th>Price</th><th>Manafacturer</th>
<thead>
<tr>
<td><span datafld="name"></span></td>
<td><span datafld="price"></span></td>
<td><span datafld="manufacturer"></span></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

ترفند های هک

پسوندهای پنهان فایلهای ویندوز
ممکن است از این موضوع آگاهی نداشته باشید، اما حتی اگر به ویندوز بگویید که تمام پسوندهای فایل را نشان دهد، هنوز هم فایلهایی وجود دارند که بطور پیش فرض مخفی شده‌اند. همچنین هر برنامه نصب شده‌ایی می‌تواند پسوندها را پیکربندی کند تا پنهان شوند. در اینجا در مورد چگونگی انجام این کار و همچنین دلیل اینکه چرا برخی از پسوندهای پنهان می‌توانند برای تعدادی از کاربرهای کامپیوتر خطرناک باشند، مثالهایی آورده شده است. به فرض اینکه شما قبلا ویندوز explorer را برای نشان دادن تمام پسوندهای پیکربندی کرده‌اید.

پسوندهای SHS
یک کپی از notepad.exe بگیرید و آن را روی desktop خود قرار دهید. Wordpad را باز کنید. روی notepad.exe کلیک کنید و آن را به سمت سند باز شده wordpad بکشید. روی notepad.exe کلیک کنید و آن را به عقب به سمت desktop بکشید. فایلی را که ایجاد شده است (Scrap) به Readme.txt تغییر نام دهید.

حالایک آیکن که نشان دهنده سند متنی است و فایلی با نام مشخص readme.txt بر روی desktop شما وجود دارد کلیک کردن بر روی فایل فوق باعث می‌شود notepad باز ‌شود. اگر این فایل یک Trojan باشد، شما فریب خورده‌اید و توسط آنچه که یک فایل متنی بی‌خطر بنظر می‌رسید آلوده شده‌اید. اگر اجازه نمایش این پسوند داده می شد شما فریب فایل Readme.txt.shs را نمی‌خوردید.

پسوندهای PIF
اگر سعی کنید تا notepad.exe را به anything.txt.pif تغییر نام دهید، تنها فایلی با نام anything.txt روی desktop خود خواهید دید. و این بدین دلیل است که PIF پسوند دیگری است که ویندوز بطور پیش فرض پنهان می‌کند. اگر شما فایل را اجرا کنید برنامه اجرا خواهد شد، به خاطر اینکه ویندوز پسوندهای PIF را اجرا خواهد کرد حتی اگر آنها فایلهای اجرایی باشند.

پسوندهای SCR
پسوند دیگری که باید مراقب آن بود SCR است. کپی notepad.exe خود را به notepad.scr تغییر نام دهید و روی آن کلیک کنید. Notepad به عنوان یک فایل اجرایی اجرا خواهد شد. بسیاری از افراد توسط هکرهایی فریب می‌خورند که account یک قربانی را بدست آورده‌اند. هکر email یا هر نوع پیغامی را به تمام دوستان قربانی می‌فرستد که "این صفحه نمایش جدید و بامزه را ببینید از خنده روده بر خواهید شد!" از آنجایی که این پیغام از یک منبع مطمئن آمده، اکثر افراد فریب خورده و فایل SCR را اجرا می‌کنند که در نهایت به هکری ختم می‌شود که به کامپیوتر شما متصل شده است.

پسوند های CMD

یکی دیگر از پسوند هایی که باید مراقب آن بود CMD است. این پسوند مانند SCR ، بعد از تغییر فرمت notepad.exe به notepad.cmd همچنان مانند یه فایل اجرایی عمل میکند.

فرمانهای خطرناکی که می‌توانند گنجانده شوند

پسوندهای میانبر PIF
برخی از پسوندهای پنهان فایل قادرند به سادگی با فرمانهای پنهان شده‌ای که می‌توانند برای سیستم شما مخرب باشند برنامه‌ریزی شوند. این یک آزمایش ساده است:

دکمه راست ماوس خود را روی desktop کلیک کنید و New و سپس Shotcut را انتخاب نمایید. در Command line تایپ کنید:



format a:/autotest


Next را کلیک کنید. در "Select a name for the shortcut" تایپ کنید: readme.txt سپس Next را کلیک کنید. یک آیکن notepad را انتخاب کرده و Finish را کلیک کنید. حالا شما در desktop خود فایلی با نام readme.txt و با آیکن notepad دارید. مطمئن شوید که در درایو شما دیسکی است که از دست دادن آن برای شما اشکالی ندارد و روی آیکن کلیک کنید. فایلی که شما روی آن کلیک کرده‌اید درایو A: را فرمت خواهد کرد. البته آیکن هکر درایو دیگری را مورد هدف قرار خواهد داد یا ممکن است نامی همچون ‘game.exe’ و فرمانی برای حذف کردن دایرکتوری ویندوز شما یا (deltree /y C:\*.*) کل درایو C شما داشته باشد. اگر پسوند PIF پنهان نشود، قادر به فریب شما نخواهد بود.

پسوند SHS
فایلهای Scrap نیز می‌توانند فرمانهای گنجانده شده را پنهان کند. این یک آزمون ساده است: از notepad.exe یک کپی بگیرید و آن را روی desktop خود قرار دهید. Wordpad را باز کنید.Notepad.exe را کلیک کنید و آن را به سمت سند باز شده wordpad بکشید. روی Edit کلیک کنید و Package Object و سپس Edit package را انتخاب کنید. روی Edit و سپس Command Line کلیک کنید.

در کادر، دستوری مانند format a:/autotest را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید. آیکن نیز می‌تواند از این پنجره تغییر یابد. از پنجره خارج شوید، این کار سند را به روز خواهد کرد. روی notepad.exe کلیک کنید و آن را به عقیب به سمت Desktop بکشید. فایلی را که ایجاد شده (Scrap) به Readme.txt تغییر نام دهید.

حالا شما آنچه را که شبیه یک فایل متنی است دارید. اگر این فایل اجرا شود درایو A: را فرمت خواهد کرد. همانگونه که در مثال بالا برای پسوندهای میانبر PIF دیده شد، هکر می‌تواند از فرمانهای خطرناکتری استفاده کند.

روشهای Trojan در هنگام راه اندازی

روشهای راه اندازی استاندارد
اکثر افراد از راههای متفاوتی که هکرها برای راه اندازی فایلهای Trojan استفاده می‌کنند آگاه نیستند. اگر هکری کامپیوتر شما را با یک Trojan آلوده کند، نیاز به انتخاب یک روش راه‌اندازی خواهد داشت، بگونه‌ای که در زمان راه‌اندازی مجدد کامپیوتر شما Trojan بارگذاری شود. روشهای معمول راه‌اندازی شامل کلیدهای اجرایی registry، فولدر راه اندازی ویندوز، Windows Load= یا run=lines یافته شده در فایل win.ini و shell=line یافته شده در system.ini ویندوز می‌باشند.

روشهای راه اندازی خطرناک
از آنجایی که فقط تعداد اندکی از این روشهای راه اندازی وجود دارند، هکرهای زیادی را یافته‌ایم که در پیدا کردن روشهای جدید راه‌اندازی افراط می‌کنند. این شامل استفاده از تغییرات خطرناکی در سیستم registry می‌باشد، که در صورتی که فایل Trojan یا فایل همراه آن از بین برود سیستم را بصورت بلااستفاده درخواهد آورد. این یک دلیل استفاده نکردن از نرم افزار ضد ویروس برای از بین بردن Trojanهاست. اگر یکی از این روشها استفاده شود، و فایل بدون ثابت کردن registry سیستم از بین برود، سیستم شما قادر به اجرای هیچگونه برنامه‌ای پس از راه اندازی مجدد کامپیوترتان نخواهد بود.

قبل از آنکه سراغ registry برویم لازم به توضیح است که یک فولدر به صورت C:\WINDOWS\StartMenu\Program\StartUp وجود دارد که هر فایلی در اینجا باشد هنگام راه اندازی ویندوز اجرا خواهد شد.توجه داشته باشید که هرگونه تغییری می‌تواند سیستم شما را به خطر بیاندازد بنابراین، هرچه ما می‌گوییم انجام دهید. برای دستیابی به registry به منوی start>run> بروید و "regedit" را بدون علامت " " تایپ کنید. در registry چندین مکان برای راه اندازی Startup وجود دارد که لیستی از آنها را در اینجا می آوریم.



[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\comfile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\batfile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\htafile\Shell\Open\Command]="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\piffile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\batfile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\comfile\shell\open\command]="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\exefile\shell\open\command]="\"%1\"%*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\htafile\Shell\Open\Command]="\"%1\"%*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\piffile\shell\open\command]="\"%1\"%*"



اگر این کلیدها مقدار"\"%1\"%*" را نداشته باشند و به جای اجرای فایل در هنگام راه اندازی به "\"Server.exe %1\" %*" تغییر یابد به احتمال زیاد یک Trojan است.

روش راه اندازی ICQ
روشی راه اندازی دیگری که امروزه استفاده از آن معمول است شناسایی شبکه ICQ می‌باشد. بسیاری از کاربران ICQ نمی‌دانند که هکر می‌تواند یک خط پیکربندی را به ICQ اضافه نماید تا با هر بار بارگذاری شدن برنامه Trojan نیز راه اندازی شود. به عنوان آزمایش مراحل زیر را انجام دهید:

ICQ را باز کنید. روی آیکن ICQ کلیک کنید و preference را انتخاب نمایید. روی Edit launch List کلیک کنید. روی Add کلیک کنید. روی Browse کلیک کنید. فایلی را برای اضافه کردن به Windows\notepad.exe بیابید که به کار این آزمایش بیاید. روی Open و سپس OK کلیک کنید.

زمانی که شما ICQ را راه اندازی مجدد می‌کنید فایل اجرا خواهد شد                                          منبعhttp://www.pcpedia.ir/ViewArticle.aspx?ID=48: