زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

Adobe AIR چیست؟

Adobe Air Logo

Adobe Integrated Runtime با نام اختصاری-تجاری AIR یک Runtime قابل اجرا در هر نوع سیستم عامل (cross-operating system runtime) موجود بر روی رایانه ی شما می باشد که به شما این امکان را می دهد که با هر نوع مهارت طراحی وب از قبیل JavaScript ،HTML ،Flex ،Flash و یا Ajax یک محصول RIA یا همان Rich Internet Applications را ایجاد کرده و آن را برای Desktop رایانه Deploy نمائید. AIR همچنین به شما این امکان را می دهد که با کار در یک محیط آشنا و به طبع آن با احساس راحتی بیشتر و با کمک پشتیبانی اون از تکنولوژی های فوق بتوانید بهترین اپلیکیشن ممکن برای رفع تمام نیاز های خود را بسازید.
در ادامه مبحث AIR و تکنولوژی هایی که به طریق آنها میتوان Adobe AIR رو پیاده سازی کرد، باید گفت که میتوان با کمک یکی از موارد زیر و یا حتی ترکیب هر کدام از آنها یک پروژه ی AIR طراحی و پیاده سازی کرد:
. Flash / Flex / ActionScript
. HTML / JavaScript / CSS / Ajax
. PDF نیز میتواند در هر نوع اپلیکیشنی از این دست موجود باشد...
در نتیجه، اپلیکیشن های AIR میتوانند:
. بر پایه ی Flash یا Flex باشند. اپلیکیشن هایی که محتوای آنها  Flash و یا Flex و یا ترکیب این دوست.
. بر پایه ی Flash یا Flex همراه با HTML یا PDF باشند. آنهایی که محتوای آنها شامل Flash و یا Flex به همراهی HTML (و همچنین JS و CSS) یا PDF می باشند.
. بر پایه ی HTML باشند. یعنی آنهایی که محتوای آنها توسط JavaScript ،HTML و یا CSS پیاده سازی می شوند.
. بر پایه ی HTML باشند و به کمک Flash/Flex و یا PDF. به این صورت که پایه ی کار HTML بوده و اپلیکیشن ما از Flash/Flex و یا PDF کمک می گیرد.
نکته ی بسیار جالب این است که کاربران پروژه های AIR به همان صورت از آن استفاده میکنند که از اپلیکیشن های عادی تحت ویندوز خود. Runtime مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن های AIR تنها یک بار بر روی دستگاه کاربر نصب شده و بعد از آن تنها کافیست که پروژه های تحت Adobe AIR را نصب کرده و بعد دقیقا مانند یک اپلیکیشن ویندوزی (desktop application) از آن استفاده کنیم.

Adobe AIR runtime یک پلتفرم سازگار برای ایجاد اپلیکیشن های Cross-OS (اپلیکیشن هایی که بدون در نظر گرفتن نوع سیستم عامل، در هر نوع OS ای قابل اجرا باشند) و یک framework مخصوص برای این اپلیکیشن ها ایجاد میکند که به این ترتیب وابستگی به مرورگرها و به طبع آن مشکلاتی که برای یک اپلیکیشن در هنگام اجرا در مرورگرهای متفاوت رخ میدهد را از بین میبرد. یعنی به جای طراحی یک اپلیکیشن برای یک سیستم عامل خاص و یا در نظر گرفتن یک سری خصوصیات ویژه مربوط به یک مرورگر خاص ما Runtime مورد نظر را هدف قرار داده و بی هیچ دغدغه ای از این حیث، اپلیکیشن خود را ایجاد میکنیم. از مزایای این مورد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
. اپلیکیشن های توسعه یافته برای AIR در هر نوع سیستم عاملی بدون انجام هیچ کار اضافه ای توسط شما اجرا می شوند. Adobe Runtime تمام تراکنش ها و تعامل های موجود با سیستم عامل را در تمامی حالات به صورت کاملا مطمئن انجام داده و مدیریت می کند.
. با کمک Adobe AIR طراحی تمام اپلیکیشن های بر پایه ی آن، به علت وجود یک الگو و زمینه مشخص بسیار ساده تر و سریع تر انجام پذیر است. این امکان برای شما وجود دارد که اپلیکیشن web based خودتون رو بدون نیاز به آموختن هیچ گونه زبان برنامه نویسی سنتی تحت ویندوزی به عنوان یک پروژه ی ویندوزی و برای desktop طراحی کرده و توسعه دهید. این روش بسیار ساده تر از استفاده از یک زبان برنامه نویسی سطح پائین مثل C و یا ++C بوده و دیگر نیازی نیست شما توابع پیچیده API مربوط به هر سیتم عامل مجزا را برای پیاده سازی اپلیکیشن خود تحت آن سیتم عامل، بلد باشید.
وقتی یک اپلیکیشن AIR را پیاده سازی میکنیم، می توانیم از مجموعه ی غنی ای از فریم-ورک ها و  توابع API سود ببریم:
. توابع API مخصوص به AIR توسط Runtime و فریم ورک آن ارائه می شوند و در هر سیستمی یکسان است.
. توابع ActionScript API در یک فایل SWF و یا فریم ورک Flex وجود داشته و استفاده می شوند. (به همان خوبی کتابخانه ها و فریم-ورک های بر پایه ی ActionScript)
در کل، Adobe AIR نمونه ای ارائه داد که به طریق آن نحوه طراحی، پیاده سازی و توسعه ی اپلیکیشن ها به طور هیجان انگیزی تغییر کرده بود. ما با دست بازتر و کنترل بیشتری یک اپلیکیشن طراحی کرده و توانستیم پروژه ی تحت HTML ،Flex ،Flash ویا Ajax خود را به عکس معمول، تحت ویندوز ارائه و توسعه دهیم، در حالی که دیگر هیچ نیازی به آموختن هیچگونه زبان برنامه نویسی سنتی ِ تحت ویندوزی نداشتیم....

لینک های مرتبط:

. Click Here : Adobe AIR main page - Read More and download runtime
.
Click Here : Adobe AIR ShowCase Applications
.
Click Here : Adobe AIR Sample Applications
.
Click Here : Adobe AIR Developer Derby

منبع: 30sharp - محمد پور حسین

Air

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد