زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

راه های موثر در افزایش بازدیدکنندگان وبلاگ ها

وبلاگ نویسی یکی از کارهای بسیار سخت و پیچیده است و البته شیرین که احتیاج به تمرین و یا بهتر بگم جا افتادن را دارد. به نظر من وبلاگ نویسان را به ۳ دسته تقسیم میشوند :

۱-کسانی که صرفا برای اوقات فراغت خود بلاگ باز می کنند و گاهی اوقات هم مطلب می دهند که زیاد جالب توجه نیست.

۲-افرادی که مطالب علمی و البته پر بار می دهند اما به دلیل استفاده نکردن از استانداردهای وب و قالب سازی  مورد توجه زیاد بازدید کنندگان و یا شاید موتورهای جوستجو گر قرار نمیگیرند.

۳-افرادی که علاوه بر ارسال مطالب علمی و پر بار (لزوما نباید علمی باشد در هر زمینه بهترین مقالات) به استاندارد سازی وبلاگ های خود و طراحی قالب و سایر موارد که استانداردهای ایندکس موتورهای جوستجوگر هم جزوشان محسوب می شود را رعایت می کنند.

البته شاید دسته اول به نظر شما بلاگ های کم بیننده ای به نظر بیایند و فکر کنید ممکن است اصلا بیننده و کلیک نداشته باشند اما جالب است بدانید که بعضی از صاحبان این بلاگ ها از همین نوع بلاگ هایشان به در آمد هم رسیدند که علت آن رو می شود به نوع موضوع انتخابی توسط صاحبان بلاگ  دانست.

دسته دوم به موفقیت دست پیدا می کنند اما این موفقیت تنها مرهون دوستان . معرفی کردن سایت در مکان های عمومی و مقدار بسیار زیادی به موتورهای جستجو است چراکه همان طور که گفتم این دسته از بلاگ ها مطالب جالب توجهی دارند. این وبلاگ ها نباید در این صورت منتظر معجزه برای بالا رفتن پیج رانک و افزایش بازدید کنندهایشان  باشند و از یک تعداد مشخص بیننده هایشان بیشتر نخواهد شد.

اما دسته سوم از بهترین وبلاگ ها به شمار می آیند که خدا رو شکر نعدادشان در سرویس های وبلاگ نه تنها کم نیست بلکه روز به روز هم بیشتر میشود.این دسته از وبلاگها در صورت رعایت همه استانداردهای وب به موفقیت می رسند اما این وبلاگ ها هم زیاد نباید به پیشرفتشان  امید وار باشند چراکه که همان طور که گفتم تعداد بلاگ های استاندارد . معروف . پر بازدید  و البته پر محتوا که اسم و رسمی پیدا کردند زیاد است و رقابت با آن ها سخت و اگر واقع بینانه تر نگاه کنیم در بعضی از مواقع غیر ممکن می باشد.

البته خوانندگان عزیز من قصد متوقف کردن شما رو برای اجاد وبلاگ و یا دلسردیتان برای ادامه کارتان با این مطالب نداشتم و تنها برای اطلاع شما عزیزان نسبت به این بازار شلوغ را داشتم چون همان طور که اجداد ما هم گفتند سر بین سرها در آوردن سخت است.

اما راه حل پیشنهادی من برای مطرح شدن شما و همینطور شناخنه شدنتون در بین وب گردها:

1-در صورت امکان به ارائه مطالب علمی و پر محتوا بپردازید البته همان طور که گفتم در هر ضمینه بسته به موضوع وبلاگ می باشد.

2-از دادن هرز نامه ها ( پست هایی که ارزش محتوایی از نظر موتور های جوستجو گر ندارند)بپرهیزید.

3-از ارائه مطالب گوناگون خودداری کنید و مطالبتون رو حول موضوعی وبلاگ خود ارائه کنید.

4-هر روز مقاله دهید ( بهترین و موثر ترین راه برای شناخته شدن).

5-با بلاگ های پر بازدید تبادل لینک کنید که رتبه گوگلی بالایی داشته باشند و همینطور با سایت های تازه تاسیس و این موضوع را بدانید که همیشه سایت های جدید و تازه تاسیس کم بازدید نمی مانند و روزی بیننده های زیادی رو در صورت تبادل لینک برای شما می فرستند.

6-وبلاگ نویسی مهمان انجام دهید به صورتی که با وبلاگ هایی که گفتم معروف هستند و بازدید بیشماری دارند توافق کنید و مقاله به صورت مهمان برای آن وبلاگ تهیه کرده و بفرستید . مطمئن باشید در صورت خوب بودن مقاله آن موقع است که شما شناخته میشوید و بازدیدکننگان آن وبلاگ برای دیدن مقالات دیگر شما راهی وبلاگ شما می شوند. به نظر من این راه بسیار بسیار موثر است.

7-Meta tag خود را  در قالب بلاگتان تعیین کنید و سعی کنید بر اساس موضوع وبلاگ شما باشد.

8-ابزار اجتماعی را در اختیار بازدیدکنندگان خودتان قرار دهید چراکه آنها همیشه  نمی توانند به صورت مستقیم وارد بلاگتان شوند از این دسته از ابزار میشود به وی ویو اشاره کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد