زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

رویارویی اپل و گوگل

HTML clipboard

 

 

 

 

شرکت اپل ادعای بلوکه کردن شرکت‌های رقیبی را که می‌خواهند برای iPhone نرم‌افزار عرضه کنند، رد کرد. قانون‌گذاران آمریکایی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اپل و شرکایش با رد تقاضای گوگل قوانین ضدانحصار را نقض کرده‌اند یا خیر. 

 

تحقیقات غیررسمی کمیسیون ارتباطات فدرال در مورد سرنوشت نرم‌افزار Google Voice که اجازه می‌دهد کاربران iPhone تلفن‌ها و پیامک‌ها را از طریق اینترنت جابه‌جا نمایند، آغاز شده است.

نرم‌افزار Google Voice مورد تایید فروشگاه مجازی شرکت اپل قرار نگرفت و گمان می‌شود علت این امر رقابت بین دو شرکت در این حوزه بوده است. تاکنون اپل ادعای "رد نرم‌افزار Google Voice" را قبول نکرده و اعلام نموده این نرم‌افزار کاملاً پذیرفته نشده و هنوز تحت بررسی است. 

 

شرکت اپل عنوان کرد این شرکت 40 کارشناس را مسئول بررسی نرم‌افزارهای مورد پیشنهاد برای  app store کرده است و این گروه ماهانه بیش از 8000 نرم‌افزار ارسالی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر برنامه لااقل توسط دونفر ارزیابی می‌شود. 

 

این ماجرا یکی از آخرین وقایع در رویارویی فزاینده بین دو شرکت اپل و گوگل بوده است. در گذشته گوگل و اپل روابط صمیمانه‌ا‌ی داشتند به طوری که اریک اشمیت، عضو هیات مدیره اپل بود. اما بعد از فشار محیطی در مورد نقش اشمیت در این شرکت و افزایش رقابت دو شرکت در حوزهـای مرتبط همچون تلفن‌های همراه، مرورگرهای وب و سیستم‌های عامل، اشمیت از سمت خود در اپل استعفا داد.
 

 

منبع: همکاران سیستم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد