زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

علی بابا سیستم عامل موبایل عرضه می‌کند

شرکت چینی تجارت الکترونیک علی بابا از عرضه یک نسخه سیستم عامل موبایل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد.
یک منبع آگاه خبر داد: واحد پردازش ابری گروه تجارت الکترونیک علی بابا درحال کار روی توسعه یک سیستم عامل مخصوص تلفن‌های همراه برای عرضه در سه ماهه سوم امسال است.
این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های سازنده نرم‌افزار برای افزایش سهم خود در بازار ساخت نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه هوشمند در حال رقابت با یکدیگر هستند.
با عرضه این سیستم عامل موبایل، گروه علی بابا نیز به یکی از رقبا و شرکت‌های ارائه دهنده سیستم عامل گوشی‌های همراه در بازار چین از جمله اندروید گوگل، سیستم عامل گوشی‌های آیفون شرکت اپل و پلت‌فرم Windows Phone شرکت مایکروسافت افزوده می‌شود.
این منبع آگاه اعلام کرد: سیستم عامل گوشی‌های همراه گروه علی بابا مبتنی بر خدمات پردازش ابری عرضه می‌شود و اپلیکیشن‌هایی در آن ارائه می‌شود که کاربران می‌توانند به جای دانلود این اپلیکیشن‌ها از طریق یک کنترل کننده سرور به آنها دسترسی یابند.
نسخه‌های اولیه این سیستم عامل مخصوص بازار‌های چین خواهد بود، اما سرانجام این سیستم عامل گروه علی بابا به بازارهای جهانی راه می‌یابد.
هنوز جزئیات درباره قیمت و انواع اپلیکیشن‌های این سیستم عامل و یا این که این سیستم عامل روی چه گوشی‌های همراهی می‌تواند نصب شود، مشخص نشده است، اما این منبع آگاه گفت: با عرضه این سیستم عامل بازاراستفاده از گوشی‌های همراه در چین ‌واند با رشد همراه شود.

منبع : همکاران سیستم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد