زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

پر درآمدترین وب سایتهای ایرانی کدامند؟

درآمد شما چقدر است؟... بله می دانم سوال بدی کردم! اصولا در ایران صحبت کردن از میزان درآمد افراد وارد شدن به منطقه ممنوعه افراد محسوب شده و عبور از خط قرمز تلقی می گردد. نمونه بارزش در مورد بازیگران و ستاره های ورزشی است که بر خلاف جاهای دیگر در ایران میزان درآمدشان "به کلی سری" است. اما ظاهرا باید به این دو دسته صاحبان وب سایت ها را نیز اضافه نمود. دلایل جبهه گیری این دسته از اصناف و افراد در برابر اعلام میزان واقعی درآمدشان می تواند متفاوت باشد، مثلا فرهنگی و یا فرار از پرداخت مالیات، اما هرچه هست چیز خوبی نیست و به غلط جا افتاده است. چیزی که باعث شد این مقاله را بنویسم خواندن مقاله ای در سایت وزین ببینیم.کام (به این آدرس) بود که در آن مقاله سعی شده بود وب سایت های پردرآمد ایرانی معرفی گردند اما با عدم استقبال وب مستر ها رو به رو شده بود. به هر حال آنچه قصد دارم در این مقاله به آن بپردازم دست بندی سایت های پردرآمد ایرانی همراه با مثال است. خواهش من از دوستان و همکاران گرامی این است که از اعلام و یا عدم اعلام نام وب سایتشان به عنوان سایت پردرآمد ایرانی دلگیر نشوند چرا که این مقاله صرفا تحلیلی تجربی است و دسته بندی ها و اسامی ذکر شده در آن با توجه به اندیشه ها و تجریه های نگارنده استخراج گردیده است.

طبیعی است وقتی از سایتهای پردرآمد سخن به میان می آید پر بازدید بودن نیز به ذهن خطور می کند و البته در کنار این دو عامل کیفیت بالای وب سایت از نظر محتوایی و مباحث فنی نیز مطرح می شوند. یگذارید بیشتر توضیح بدهم. سایتی پر درآمد است که بازدید کننده بالایی داشته، مطالب اش به روز بوده و استانداردهای وب را نیز رعایت کرده باشد. قاعدتا این ویژگیها در یک پورتال نمود پیدا می کند اما متاسفانه در ایران کمابیش متقاوت است و درآمد بالای وب سایت ها ارتباط چندانی با مطالب مطروحه پیدا نمی کند. بارزترین مصداق این مطلب عدم رعایت استانداردهای وب در بسیاری از سایت های پردرآمد ایرانی است.


اما این وب مستر های خوشبخت و ثروتمند در چه حوزه ای فعالیت می کنند که باعث می شود چرک کف دستشان زیاد شود؟! با هم میخوانیم:

1. سایتهای خبری تحلیلی:

آبرومندانه ترین وبسایت های درآمدزا در این طبقه جای می گیرند. حوزه وب سایت های خبری حوزه ای است که به دلیل ضعف رسانه ملی در ارائه اخبار به صورت شفاف و مردم پسند و نیز عدم وجود رسانه های خبری خصوصی بسیار مورد توجه کاربران اینترنتی قرار دارد. البته این حوزه تلفات اش هم بیشتر است و اگر کمی بی ملاحظگی کنند با خطر ف ی ل ط ر ی ن گ رو به رو می شوند اما در صورتی که در چارچوب فعالیت انجام شود پرنده خوشبختی و پول بر روی دوش صاحبان آنها خواهد نشست. البته ناگفته نماند برای اینکه یک سایت خبری درآمدزا باشد  باید بتواند اخبار دست اول و متفاوتی به کاربرانش عرضه کند و همین مطلب هزینه های چنین وب سایتهایی را افزایش می دهد. هزینه هایی چون جذب خبرنگار و عکاس و کارمند تمام وقت برای بروزرسانی وبسایت.

پردرآمدترین وب سایت های خبری از دید نگارنده عبارتند از:

www.tabnak.ir

www.asriran.com

www.fardanews.com

www.parsine.com

www.peymane.ir

2. فروشگاههای آنلاین:

این دسته از سایتها اخیراً به صورت قارچ گونه ای رشد کرده اند و ظاهراً درآمد خوبی هم  دارند. الیته طیف گسترده ای از خدمات و محصولات را نیز شامل می شوند. بعضی از آنها به فروش فیلم و سربال های روز ایرانی و خارجی روی آورده اند که از قضا طرفداران زیادی دارد. بعضی دیگر اصطلاحاً محصولات تله شاپینگ را به فروش می رسانند، عده ای دیگر نیر پا به عرصه فروش لوازم آرایشی و آشپزخانه گذاشته و نسوان گرامی را سر ذوق آورده اند. محصولاتی که اکثراً فاقد کیفیت و برند معتبر بوده و صرفا به دلیل تبلیغات وسیع در ماهواره و قیمت کم، بازار خوبی را برای خود دست و پا کرده اند. البته ناکفته نماند که در این بین سایتهایی پیدا می شوند که روشی متفاوت در پیش گرفته و کیفیت و اعتبار به مراتب بالاتری را عرضه می کنند. سایت محبوب من در این دسته سایت دیجی کالا است که روش کاری و اعتبارش نیاز به تعریف و نمجید ندارد.

پردرآمدترین فروشگاههای آنلاین از دید نگارنده عبارتند از:

www.digikala.com

www.finaleshop.com

www.efeh.com

www.rayaneh.com

www.mylavan.com

www.parsim.com

www.cdcoloop.com

www.orado.com

www.tehrankala.com

3. نیازمندیهای آنلاین:

اشتباه نکنید، نیازمندیهای آنلاین با فروشگاه آنلاین  متفاوت است. فروشگاه آنلاین کالاهای فروشگاه را عرضه می نماید در حالی که نیازمندیهای آنلاین عرضه کننده کالای کاربران و سفارش دهندگان آگهی است و رمز تمایز و درآمدزایی این دسته از سایتها نیز در همین مطلب نهفته است. نیازمندیهای آنلاین خود چیزی برای عرضه ندارند، آنها فضای سایت خود را جهت نمایش آگهی ها عرضه می نمایند. حال هرچه این فضا مرغوب تر باشد (مثلا صفحه اول سایت) و سایت ببننده بیشتری داشته باشد قیمت آگهی ها نیز بیشتر خواهد بود. "ایستگاه" از اولین سایتهای نیازمندیهای آنلاین بود که بسیاری از سایتهای نیازمندیهای امروزی با الگو گرفتن از آن (چه در ظاهر و چه در روش درآمدزایی) شکل گرفته اند. می توان سایتهای نیازمندی را سایتهای وب 2 نیز دانست چرا که کاربران نقش اصلی را در تامین محتوی آن دارند.

پردرآمدترین نیازمندیهای آنلاین از دید نگارنده عبارتند از:

www.istgah.com

www.locopoc.com

www.eforosh.com

www. tookan.ir

www.ehamvatan.com

www.oranus.ir

www.niazerooz.com

www.rahnema.com

www.centeragahi.com

4. خدمات آنلاین:

شاید تعریف شما از خدمات آنلاین متفاوت باشد اما از دید من سایتهای خدمات آنلاین سایتهایی هستند که در ازای دریافت مبالغی اطلاعاتی در حوزه مورد نظر شما ارائه می دهند. این سایتها کالای فیزیکی برای عرضه ندارند. سایتهایی که در زمینه خرید و فروش مسکن و همچنین خودرو فعالیت می کنند از این دسته اند. سایتهای فروش انلاین بلیط نیز می تواند در این دسته جای گیرد. در واقع نوعی واسطه گری مدرن را در این سایتها مشاهده می کنیم.

پردرآمدترین خدمات آنلاین از دید نگارنده عبارتند از:

www.ihome.ir

www.naroon.com

www.moshaverin.com

www.iranecar.com

www.khodroweb.ir

www.beethovenmc.com

www.iranconcert.com

5. سایتهای تفریحی:

اینم یه جورشه دیگه! تا وقتی مجلات زرد انفدر پرطرفدار هستند تعجبی نداره که "نیک صالحی" هم جز پرطرفدارترین وب سایت های ایرانی باشه. البته خدا اجرشون بده طراحی جدید سایتشون قابل تحمل تره. ببخشید از اونجا که من خیلی به این دسته از سایتها علاقه مند هستم فقط یک سایت رو به عنوان پردرآمدترین سایت در این رده نام می برم.

www.niksalehi.com

6. سایتهای دانلود

دانلود غیر مجاز و رایگان فیلم، آهنگ و برنامه از بزرگترین تفریحات بشریست!!! در این وانفسای عدم اجرای  قانون کپی رایت در ایران این وبسایت ها نیز بازار خوبی دارند. نمونه چنین وب سایتهایی تنها در روسیه و برزیل یافت می شود. درآمدزایی این سایتها اکثراً از راه تبلیغات گرافیکی و فروش بسته های نرم افزاری کرک شده و پکیج های فیلم و آهنگ کمیاب است.

پردرآمدترین سایتهای دانلود از دید نگارنده عبارتند از:

www.p30download.com

www.mihandownload.com

www.vatandownload.com

نکته: از لینک دادن به سایتهای دانلود فیلم و آهنگ معذوریم.

 

7. تالارهای گفتمان، شبکه های اجتماعی و سرویس های وبلاگ

هزینه های نگهداری اینگونه وب سایت ها به دلیل کاربران زیاد و حجم فضای مورد نیاز برای اختصاص به کاربران بسیار بالاست. لذا کسب درآمد راهیست غیر قابل اجتناب برای زنده ماندن و ادامه حیات شان. شاید همین هزینه های سرسام آور است که باعث شده مالک پرشین بلاگ اقدام به فروش قدیمی ترین سرویس دهنده وبلاگ وطنی نماید. بسیاری از کاربران به امید به روزرسانی وبلاگ شان و یا چک کردن پروفایلشان در سرویس های Community به اینترنت سر میزنند و وجود چنین وبسایتهایی بسیار مفید و لازم است. تالارهای گفتمان عمومی و تخصصی نیز به شخصه برای من بسیار کارآمد  بوده و نقش مهمی در اطلاع رسانی به کاربران پیگیر و دقیق دارد.

پردرآمدترین سایتهای این دسته از دید نگارنده عبارتند از:

تالار گفتمان:

http://forum.p30world.com

http://forum.persiantools.com

http://forum.majidonline.com

http://www.barnamenevis.org

شبکه های اجتماعی:

www.cloob.com

www.irkut.ir

www.irexpert.ir

سرویس های وبلاگ:

www.mihanblog.com

www.blogfa.com

www.persianblog.ir

نویسنده: احسان ولی نوری

منبع : www.pcpedia.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد