زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

کنفرانس خبری بلک بری

بلک بری برای کنفرانس امروز خود خبرهای زیادی داشت تا از طریق آن‌ها کاربران را شگفت زده کند. از رونمایی از مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند تا تغییر برند RIM به بلک بری، همگی گویای آن است که این شرکت طرح کاملی را برای بازگشت به بازار برنامه ریزی کرده است.




blackberry-event-1.jpg


کنفرانس امروز این شرکت و دستاوردهای معرفی شده در آن می‌تواند روزنه امیدی برای رونق گرفتن بازار ساکن بلک بری به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی آنچه که در این کنفرانس از آن‌ها رونمایی شد می‌پردازیم.

RIM از حالا با نام BlaclBerry شناخته می‌شود

شرکت کانادایی Research In Motion که اختصارا در از سال ۱۹۸۴ با عنوان RIM نامیده می‌شد، از حالا با نام بلک بری معرفی خواهد شد. سیاست جدید این مجموعه در راستای آن است تا نامی ساده و برازنده را برای شرکت خود انتخاب کند و برای چنین موضوعی، چه چیزی بهتر از بلک بری؟

blackberry-event-2.jpg

مدیر ریم در کنفرانس امروز در این رابطه گفت:

یک برند، یک وعده. مشتریان ما از یک بلک بری استفاده می‌کنند. کارمندان ما برای بلک بری کار می‌کنند و سهام داران ما مالکان بلک بری هستند.

البته تغییر نام شرکت ریم به بلک بری انتقاداتی را نیز از طرف افراد مختلف به همراه داشته است. عده‌ای این حرکت را بسیار بد توصیف کرده‌اند و می‌گویند ریم نباید نام شرکت خود را با نام یکی از محصولاتش تغییر می‌داد. تصور کنید در آینده اپل نام خود با به آیفون تغییر دهد!

رونمایی از بلک بری Z10

بلک بری Z10 در حالی معرفی می‌شود که همزمان با آن، نسخه جدیدی از سیستم‌عامل بلک بری نیز رونمایی شده است. Z10 یک گوشی تمام لمسی است که با کمی تاخیر نسبت به سایر رقبا وارد بازار شده است.

blackberry-event-3.jpg

پرچمدار جدید بلک بری یک صفحه نمایش ۴.۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل (با تفکیک ۳۵۶ پیکسل در هر اینچ) دارد. این گوشی از یک پردازنده دو هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 به همراه ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد.

وجود ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی، باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپری و پشتیبانی از NFC و LTE از دیگر مشخصات Z10 به حساب می‌آیند.

معرفی بلک بری Q10

بلک بری Q10 اولین گوشی بلک بری با سیستم‌عامل بلک بری ۱۰ و کیبورد فیزیکی است. این تلفن هوشمند یک صفحه نمایش ۳.۱ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد که مانند سایر گوشی‌های بلک بری، یک کیبورد کامل در پایین آن دیده می‌شود.

پردازنده دو هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی، ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مشخصات دیگر این گوشی را تشکیل می‌دهند.

سیستم‌عامل بلک بری ۱۰

بلک بری ۱۰ یک گام به جلو برای ریم (یا بلک بری!) در زمینه سیستم‌عامل به حساب می‌آید. این شرکت تلاش کرده است تا در نسخه جدید، تلاش خود را برای نزدیک‌تر شدن به سیستم‌های عامل اندروید و iOS انجام داده است. بنا به گفته افرادی که با نسخه جدید این سیستم‌عامل کار کرده‌اند، ممکن است کمی زمان ببرد تا کاربران بلک بری به نسخه جدید پلتفرم آن عادت کنند.

بلک بری جدید در حال حاضر بیش از ۷۰.۰۰۰ اپلیکیشن در فروشگاه خود را دارد. هر چند این عدد در مقایسه با تعداد اپلیکیشن‌های اندروید یا iOS بسیار ناچیز به نظر می‌رسد اما برای شروع می‌تواند ایده‌آل باشد.

شرکت‌ها و سرویس‌های مختلفی نظیر توییتر، اسکایپ، کیندل، فیسبوک و انگری بردز نسخه‌های مخصوص برنامه خود را برای این سیستم‌عامل عرضه کرده‌اند و این همکاری، تلاش فراوان بلک بری برای شروع یک فعالیت مناسب برای اکوسیستم جدید خود را نشان می‌دهد.

یک ستاره در جمع مدیران

بلک بری در کنفرانس امروز تنها به رونمایی از گجت‌ها و پلتفرم جدید خود بسنده نکرد و مانند شرکت‌هایی مثل مایکروسافت ترجیح داد با دعوت از یک ستاره، هیجان بیشتری را برای مراسم خود به ارمغان بیاورد. این شرکت با معرفی Alicia Keys، بازیگر و خواننده سرشناس آمریکایی به‌عنوان مدیر واحد خلاقیت بلک بری، تلاش کرد تا برای برند تازه معرفی شده خود توجه بیشتری را جلب کند.

blackberry-event-4.jpg

به نظر می‌رسد بلک بری با تغییرات جدید خود تصمیم گرفته است رویه متفاوتی را نسبت به گذشته در پی بگیرد. رو آوردن به تولید تلفن‌های هوشمند بدون کیبورد در کنار سایر سیاست‌های جدیدی که از طرف مدیران این مجموعه برای رقابت با برندهای فعال دیگر بازار اتخاذ شده است، شانس فعالیت دوباره به این کمپانی در بازارهای بزرگی مانند آمریکای شمالی را می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید این تغییرات گسترده در ساختار ریم تا چه حد می‌توان آن را از وضعیت فعلی خارج کند. در حال حاضر منتقدان عقیده دارند برخی از فعالیت‌های جدید این شرکت باعث از میان رفتن سبک گذشته بلک بری می‌شود و این موضوع نه تنها ممکن است باعث پیشرفت این مجموعه نشود، بلکه نتیجه نامشخصی را برای آن رقم بزند. شما در این رابطه چطور فکر می‌کنید؟



منبع : www.weblogina.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد