زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

Yahoo

Yahoo چیست ؟ و چه معنایی دارد ؟ کی و چگونه پدید آمده است ؟ اینها سوالاتی است که به طور معمول برای کسانی که اولین بار با اینتر نت سر و کار می یابند مطرح می شوند . حتی بسیاری از افرادی که مدتها با اینتر نت کار نموده اند پاسخ برخی از سوالات مذکور را نمی دانند و Yahoo! را فقط بعنوان یک راهنمای موضوعی اینتر نت می شناسند .
Yahoo! بصورت یک فکر اولیه شروع شد و به سمت یک سرگرمی رشد کرد و نهایتا تبدیل به یک مشغله تمام وقت شد . موسسان Yahoo!یعنی دیوید فیلو ( David Filo ) و جری یانگ ( Jerry yang ) در آوریل 1994 زمانی که انشجوی مقطع PHD مهندسی برق در دانشگاه استانفورد بودند ، کار خود را برای طراحی یک راهنمای اینتر نت آغاز کردند. این راهنما در ابتدا برای این طراحی شده بود که این دو دانشجو بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را در اینتر نت ردگیری کنند . ولی پس از مدت کوتاهی آنها متوجه شدند که فهرستشان روز به روز بزرگتر می شود . از این رو به تدریج وقت بیشتری را صرف این فهرست که هم اکنون نامش Yahoo! شده بود ،می کردند .
در طول بقیه ماههای سال 1994 این دو دانشجو ، Yahoo! را تبدیل به یک پایگاه اطلاعاتی نمودند که نیاز هزاران نفر را در جامعه اینتر نت آن زمان برطرف میکرد . آنها نرم افزاری را گسترش دادند که بطور موثری به منظور مکان یابی ، شناسایی و تنظیم اطلاعاتی که در اینتر نت ذخیره شده بود برایشان کاربرد داشت .
نام Yahoo اختصار کلمات زیر است :
“ Yet Another Hierarchial Officious Oracle”
ولی “ فیلو “ و “ یانگ “ اصرار دارند که این نام را برای این انتخاب کرده اند که خود را یاغی ( Yahoo ) می دانشته اند . خود Yahoo در روزهای اولیه بر روی کامپیوتر یانگ بنام “ akebono” قرار داشت در حالیکه موتور جستجوی آن در کامپیوتر فیلو بنام “ konishiki” نصب شده بود . اسامی این کامپیوترها از نام کشتی گیران افسانه ای هاوایی گرفته شده است .
از این نقطه آغازین کوچک Yahoo به نحوی گسترش یافت که در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین و مطلوبترین مکانهای وب برای کشف و جستجوی اطلاعات در اینتر نت است ، بگونه ای که این شبکه هم اکنون به 165میلیون نفر کاربر در سراسر جهان خدمات اطلاعاتی ، ارتباطی و تجارتی متنوع وگسترده ای ارائه می کند که روز به روز نیز بر تعداد آن افزوده می گردد .
در حال حاضر شبکه جهانی شرکت Yahoo از طریق 19 شبکه مستقر در نقاط مختلف جهان به 12 زبان گوناگون با کارمندانی که تعدادشان به 4300 نفر می رسد مشغول به خدمت رسانی می باشد .

منبع: web-open.Blogsky.com

مشاهده قبض موبایلتان از طریق اینترنت

یکی از کاربردی ترین قابلیتهایی که شرکت ارتباطات سیار برای مشترکین خود در نظر گرفته است که بسیاری از مشترکین از آن بی خبر هستند امکان مشاهده صورت حساب آخرین دوره قبض موبایل به شکل آنلاین و از طریق اینترنت میباشد. این ویژگی که بسیار عالی است و شما رو از شوکه شدن در سر برج فارغ میکند (!) ، به سادگی و تنها با وارد نمودن شماره تلفن همراه به همراه کدپستی مربوط به قبض موبایل قابل مشاهده میباشد. یعنی علاوه بر مشاهده صورتحساب تلفن خود میتوانید با دانستن کدپستی دوستان و اطرافیانتان صورتحساب موبایل آنها را نیز مشاهده کنید!

بدین منظور:
کافی است به آدرس 
ارتباطات سیار بروید.
در این صفحه در قسمت " تلفن همراه" شماره تلفن همراه خود را بدون 0 اول یعنی به عنوان مثال به شکل 9123456789 وارد نمایید.
در قسمت "کدپستی" ، کد پستی 10 رقمی خود را که بر روی قبض موبایل پیشین خود نیز درج شده است را وارد کنید.
در قسمت آخر هم کاراکترهای تصویری که مشاهده میکنید را وارد کنید و روی دکمه "جستجو ... " کلیک کنید تا صورتحساب آخرین دوره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.