زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

معرفی سایت iosapps.ir

اگر شما هم یکی از دارندگان محصولات اپل هستید، پس خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنم. فکر نکنم نیاز به توضیح زیادی راجب به شرکت اپل و محصولات محبوب و مشهورش باشد. شرکتی که امروزه اخبار محصولاتش تمامی فضای مجازی را فرا گرفته و به یکی از محبوب ترین موضوعات برای بحث تبدیل شده است و همین دلیل محکمی برای برتری آن می باشد.



اگر شما هم از تلفن همراه اپل یعنی iPhone و یا تبلت این شرکت یعنی iPad و یا دستگاه پخش موسیقی آن یعنی iPod touch استفاده می کنید، جدای از استفاده های معمول مهمترین بخش توجه شما به نرم افزارهای کاربردی (َApplications یا Apps) آن ها متمرکز است. بی شک شاید یکی از مهمترین دلایل برتری این محصولات نسبت به سایر محصولات مشابه همین برتری در زمینه نرم افزار است. شاید بتوان گفت کسی که میخواهد به طور کامل از iDevice خود لذت ببرد، نباید از استفاده از برنامه های کاربردی آن را فراموش کند.

نوع بهره گیری از نرم افزارها در کشورهایی که دارای قانون کپی رایت هستند اندکی با طرز استفاده در ایران متفاوت است!! البته کمی بیشتر از اندکی… در کشورهای دارای قانون کپی رایت شما برای استفاده از عمده ای از نرم افزار ملزم به پرداخت هزینه آن ها هستید؛ ولی در ایران این مسئله برعکس است و کمتر کسی را خواهیم دید که برای استفاده از نرم افزاری، هزینه ای پرداخت کند. با این که انجام این کار چندان درست نیست، ولی کاملا هم خلاف قانون نیست…

در این بین مجموعه ای شامل تعداد زیادی از نرم افزارهای iOS برای استفاده رایگان برای کاربران ایرانی میتواند بسیار نقش موثری را ایفا کند. البته نمونه های خارجی وجود دارند؛ ولی استفاده از یک سایت با امکانات خوب و زبان پارسی، کار را لذت بخش تر می کند.

تمام این مقدمه چینی ها برای معرفی سایت بسیار عالی iOSAPPS.ir بود. شاید بتوان گفت ایده این سایت به شکلی الگویی از سایت مشابه AppTrackr.org، ولی با امکانات بیشتر و متفاوت تر می باشد. همانطور که در صفحه اصلی این سایت مشاهده می کنید، تعداد زیادی از نرم افزارها برای آیفون، آیپد و آیپاد و در موضوعات و زمینه های مختلف در دسترس هستند. در این میان شما می توانید فقط با جستجو و انتخاب نرم افزار مورد نظر خود به راحتی آن را دریافت کرده و از آن استفاده کنید.


البته به غیر از کاربردهای معمول، امکانات جالب دیگری هم در این سایت وجود دارد که نظر شما را به خود جلب می کند :

- اولین امکان برای آسودگی مدیریت و دانلود نرم افزارهای مورد نیازتان، اینست که میتوانید با عضویت در سایت و انتخاب برنامه های مورد نظر، آن ها را در لیست برنامه های خودتان اضافه کنید و هر وقت که مایل بود آن ها را دریافت نمایید تا دیگر مشکل فراموشی باعث از دست دادن نرم افزار دلخواهتان نشود. برای اضافه کردن نرم افزارها به لیست می توانید از آیکون + سبز رنگ کنار باکس هر نرم افزار استفاده نمایید. البته اگر سرعت اینترنت کافی برای دریافت همه نرم افزارهای مورد نیازتان ندارید یا راضی به استفاده رایگان نیستید، می توانید آن ها را لیست کنید و با یک قیمت بسیار مناسب آن ها را برای خرید سفارش دهید. قیمت خرید هر یک گیگابایت نرم افزار در این سایت، فقط ۱۹۹۹ تومان می باشد!!!


- قابلیت بعدی، امکان جستجوی بهتر و موثرتر می باشد که برای شما امکان جستجوی سریع و بدون مشکل و نتایج اضافی را فراهم می سازد. با استفاده از جستجوگر این سایت می توانید به راحتی با واردن کردن نام برنامه یا قسمتی از آن و یا نام شرکت سازنده، نتایج دلخواهتان را بدون روبرو شدن با نتایج زائد بیابید. به نقل از وبلاگ این سایت، همین قابلیت یکی از برتری های مهم نسب به AppTrackr می باشد که به نظر خود من گفته کاملا درستی است.

- امکان جالب دیگر، شبیه سازی صفحه نرم افزار ها به صفحات فروشگاه نرم افزاری خود اپل یعنی AppStore می باشد. اگر بر روی لینک یکی از نرم افزارها کلیک کنید، در قسمت چپ صفحه توضیحات اجمالی مانند قیمت اصلی نرم افزار، حجم، سازنده، دسته بندی نرم افزار، زبان، تاریخ عرضه و دستگاه هایی را که با آن سازگارند را خواهید دید. در بخش وسط صفحه هم می توانید توضیحات کاملتر را مشاهده کنید.

- همچنین در صفحه نرم افزارها می توانید تصاویری از بخش های مختلف نرم افزار را نیز مشاهده کنید. در بخش دانلود هم، لینک های دانلود نسخه ها و یا آخرین نسخه نرم افزار را مشاهده خواهید کرد. در بخش لینک مستقیم هم، ۲ لینک مجزا و مستقیم برای دسترسی به صفحه نرم افزار قرار داده شده اند. البته اگر می خواهید لینک ها را گوشی خود مشاهده کنید، نیازی به تایپ کردن آن ها نیست!!! کافی است فقط با استفاده از نرم افزار بارکد خوان که قابل نصب بر روی گوشی تان است، تصویر بارکد موجود در صفحه را بخوانید تا مستقیم به لینک بروید… مطمئنا از این امکان لذت خواهید برد.


- جدای از بخش های گفته شده، امکان بسیار جالب دیگری نیز وجود دارد که با هم آن را مرور می کنیم. فرض کنید در سایت AppStore اپل به نرم افزاری بر خورده اید که مایلید آن را دانلود کنید، مطمئنا در این حال به سایت iOSApps.ir می روید و با انجام جستجو و سپس رفتن به صفحه نرم افزار، شروع به دریافت آن می کنید. اما همیشه راه ساده تری هم برای شما وجود دارد!!! نیاز به جستجو نیست!! کافی است در همان صفحه AppStore در نوار آدرس به جای متون ابتدایی آدرس سایت اپل (برای مثال : itunes.apple.com/us) آدرس سایت iOSApps یعمی www.iOSApps.ir را وارد کنید، سپس با با زدن کلید Enter، مشاهده خواهید کرد که به صفحه همان نرم افزار در سایت iOSApps.ir منتقل شده اید!!! مطمئنا از این قابلیت بسیار استفاده خواهید کرد.

- همچنین اگر به دنبال دسته و نوع خاصی از نرم افزارها می گردید، می توانید از نوار بالای صفحه استفاده کنید تا مشکلتان حل شود. در ضمن اگر شما آیپد یا آیفون ۴ دارید و دنبال اپلیکیشن های مخصوص برای آن ها هستید تا بتوانید از تمامی امکانات iDevice خود استفاده کنید، کافیست در قسمت اپلیکیشن ها بر روی عبارت فقط برای آیپد یا فقط برای آیفون ۴ کلیک کرده و راحت تر به نتیجه دلخواهتان برسید!

مطمئنا وجود این سایت می تواند باعث راحتی کار افراد عاشق iDevice ها شود و بسیاری از نیازهای آنان را برطرف کند. من هم به نوبه خودم امیدوارم این سایت با قدرت هر چه بیشتر به فعالیت خود ادامه دهد و به سرعت پیشرفت کند. اگر شما هم نظر و ایده خاصی دراین باره دارید، لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

   منبع : یک آی تی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد