زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

Blogger

 

نوشتن مطلب در Blogger به‌طور مستقیم از طریق Word                                                                   Blogger

معمولا نوشته‌های وبلاگ‌ها ابتدا داخل واژه‌پردازهایی ماننده Word نوشته شده و بعد از غلط گیری به وبلاگ منتقل می‌شوند. این‌کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه اینترنت امکان استفاده از امکانات Word نظیر گذاشتن نیم‌فاصله را به وجود می‌آورد. (در این‌جا من طریق استفاده از نیم‌فاصله در word را توضیح داده‌ام.)

اخیرا Blogger نرم‌افزاری به نام 'Blogger For Word' معرفی کرده است که به وسیله آن می‌توان به‌طور مستقیم نوشته‌ها را از Word به داخل Blogger فرستاد. تنها اشکال این برنامه عدم پشتیبانی از عکس و تصویر در نوشته‌ها است.

این برنامه به خوبی از یونی‌کد پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید با آن نوشته‌های فارسی را هم منتشر کنید.

برای دانلود این برنامه که تقریبا 2MB حجم دارد به این‌جا بروید. برای نصب برنامه ابتدا درصورتی که برنامه Word درحال اجرا است، آن را ببندید و بعد فایل نصب را اجرا کنید. بعد از نصب در Word یک نوارابزار (Toolbar) جدید به این شکل مشاهده خواهید کرد:

                                         Toolbar Of Blogger

برای تنظیم مشخصات وبلاگ خود، دکمه 'Blogger Settings' را بزنید و نام کاربری و رمزعبور وبلاگ خود را وارد کنید. در این صفحه در بخش 'Option' سه چک‌باکس به این شرح وجود دارد:

  • 'Show toolbar on startup' در شروع راه‌اندازی word نوارابزار بلاگر اجرا می‌شود.
  • 'Automatically generate a title for new posts' برای نوشته‌های جدید به طور خودکار یک عنوان تعیین خواهد کرد. این عنوان براساس کلمات خود نوشته انتخاب می‌شود. البته بعدا می‌توانید خود عنوان را تغییر بدهید.
  • 'Preview HTML before sending' قبل از ارسال نوشته کد HTML آن را نمایش می‌دهد.

بعد از این تنظیمات شما می‌توانید به طور عادی در word مطلب خود را بنویسید و فونت، جهت و اندازه جملات را تعیین کنید. بعد از نوشتن مطلب در نوارابزار بلاگر برای ذخیره متن بدون انتشار آن، دکمه 'Save as Draft…' و برای انتشار نوشته، دکمه 'Publish…' را بزنید. بعد از زدن این دکمه کادری باز خواهد شد که در آن می‌توانید عنوان نوشته و وبلاگی نوشته در آن منتشر می‌شود را انتخاب کنید.

برای ویرایش مطالب قبلی وبلاگ در نوارابزار بلاگر دکمه 'Open Post…' را بزنید و وبلاگ و نوشته مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته به علت عدم پیشتیبانی این برنامه از عکس در صورتی که در مطلب خود عکسی داشته باشید، آن عکس حذف خواهد شد. بعد از ویرایش نوشته برای ذخیره آن دکمه 'Publish…' را بزنید، در این موقع اگر در کادری که ظاهر می‌شود، دکمه 'Publish as new' را بزنید به جای ویرایش متن قبلی، متن به صورت یک مطلب جدید انتشار پیدا می‌کند.

                                                                                      منبع سایت   http://weblog.mojde.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد