زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

a.c.milan

 

معرفی باشگاه های بزرگ جهان

این هفته: آث میلان ایتالیا

باشگاه: آث میلان a.c.milan

رئیس باشگاه: سیلویو برلوسکونی

استادیوم: سن سیرو میلان

سال تاسیس: 1899میلادی

پیراهن: قرمز و مشکی

سرمربی: کارلو آنچلوتی

کشور ایتالیا ، یکی از مهدهای بزرگ فوتبال است. همواره در شهرهای این کشور ، فوتبال حرف اول را می زند. رم ، میلان ، ناپل و تورین از جمله شهرهای فوتبال خیز ایتالیا به شمار می آیند.

شهر میلان به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای کشور چکمه ، با حضور دو تیم بزرگ و معروف اینتر و میلان ( آث میلان) همیشه مرکز فوتبال ایتالیا بوده و هست. مردم این شهر نیز از پرشورترین طرفداران فوتبال هستند و نتایج و حاشیه فوتبال را پیگیری می کنند.

تیم میلان در سال 1899 میلادی توسط عده ای از جوانان شهر تشکیل شد. پس از اینکه میان اعضای تیم اختلاف افتاد ، عده ای از معترضین به قصد رقابت با دیگر افراد تیم ، تیم اینتر را تاسیس کردند.

تیم میلان اولین قهرمانی خویش را در سال 1901 جشن گرفت. از همان ابتدا ، میلان طرفداران بسیاری را جذب کرد. میلانیها در سالهای 1906- 1907 و 1951 دست یافتند. راه راه پوشان روسونری با کسب 13 عنوان قهرمانی دیگر در باشگاههای ایتالیا درسالهای 1955- 1957- 1959 – 1962- 1968- 1979- 1988- 1992- 1993- 1994- 1996 و 1999 و 2003همچنین با چهار قهرمانی جام حذفی در سالهای 1967- 1972- 1973 و 1977 و پنج سوپر جام ایتالیا در سالهای 1988- 1992- 1993- 1994و 2003 از پرافتخار ترین تیمهای ایتالیا محسوب می شوند.

اوج قدرت آث میلان را می توان در اواخر دهه 80 میلادی و اوایل دهه 90 میلادی مشاهده نمود.

سیلویو برلوسکونی ، سیاستمدار بزرگ ایتالیا هنگامی که صاحب باشگاه شد ، با به خدمت گرفتن بازیکنان بزرگی مانند رودگولیت ، مارکوفان باستن و فرانک ریکارد هلندی و بازیکنان ایتالیایی چون مالدینی ، باره سی و تاسوتی نقشه های قهرمانی فوتبال ایتالیا و جهان را رسم نمود.

گماردن نظریه پرداز بزرگی چون آریگو ساچی به سمت مدیریت فنی ، شهرت و آوازه میلان را بیش از پیش نمایان ساخت. با آمدن فابیو کاپلو و کسب قهرمانی های متعدد آث میلان با این مربی ، محبوبیت برلوسکونی ، در میان طرفداران انبوه میلان و مردم عادی افزایش یافت

بازیکنان بزرگی چون ریوالدو ، کلایورت ، روبرتو باجو ، فرناندو ردوندو ، مارسل دزایلی ، دژان ساویسوویچ ، دانیل ماسارو ، لنتینی ، پاپن ، دونادونی و دیمتریو آلبرتینی در میلان بازی کرده اند .

یکی از نامدارترین ترین بازیکنان میلان ، جیانی ریورا است که با 501 بازی تاکنون بیشترین حضور را در میدان همراه با آث میلان داشته است. پائولو مالدینی دفاع کهنه کار این تیم هم از جمله بازیکنان محبوب تاریخ این باشگاه می باشد.

در حال حاضر سرمربی روسونریها، کارلو آنچلوتی است که یکی از مطرح ترین طراحان تاکتیک در ایتالیا و بازیکن اسبق همین تیم به شمار می آید. در گذشته فاتح تریم ( از ترکیه ) چزار مالدینی و زاکه رونی نیز در این باشگاه مربیگری کرده اند.

میلان در فصل 2004-2003 اسکودتو را با این مربی فتح کرد و در فینال جام قهرمانان باشگاههای اروپا در منچستر ، یوونتوس را مغلوب کرد و به قهرمانی رسید. این تیم  در این فصل از مدعیان اصلی کسب اسکودتو است و رقابت تنگاتنگی با دو تیم دیگر مدعی ، یعنی یووه و اینتر دارد.

این تیم درجام قهرمانان باشگاههای اروپا هم از مدعیان محسوب می شود و در صورت قهرمانی ، مردم میلان و در رأس همه آنها سیلویو برلوسکونی ( نخست وزیر ایتالیا ) را خوشحال خواهد کرد و دومین قهرمانی اروپایی آنچلوتی رقم می خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد