زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

عدم موفقیت در متوقف کردن روند رشد "گوگل" ‌

به گزارش بخش خبر تراشه از ایرنا، شرکت تحقیقات اینترنتی "هیت وایز" در گزارش جدید خود اعلام کرده است هم اکنون ‪۶۴‬درصد از کاربران آمریکایی از موتور جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود در اینترنت استفاده می‌کنند و این در حالی است که سهم بازار موتورهای جستجوی بزرگ دیگر یعنی موتورهای جستجوی مایکروسافت("ویندوز لایو سرچ" و "ام‌اس‌ان‌سرچ") "یاهو" و "اسک" به ترتیب به ‪۹ ،۲۲‬و ‪۳‬درصد کاهش یافته است.

به غیر از این چهار جستجوگر که در مجموع ‪۹۵‬درصد از سهم بازار موتورهای جستجو در آمریکا را در اختیار دارند، ‪۴۸‬موتور جستجوی کوچکتر دیگر نیز در مجموع ‪۵‬درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت "هیت وایز" اعلام کرده است هرچند این آمار مربوط به کشور آمریکا است اما می‌توان آن را با دقت قابل قبولی برای تمامی کاربران اینترنت تعمیم داد.

به گفته "بیل تنسر" مدیر تحقیقات بین‌المللی شرکت "هیت وایز"، هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت رشد موتور جستجوی "گوگل" مشاهده نمی‌شود و به رغم سرمایه‌گذاری‌های گسترده شرکتهای رقیب "گوگل"، این شرکت در چند سال گذشته شاهد رشد سالانه ‪۱۰‬درصدی سهم بازار خود بوده است.

کارشناسان اینترنتی عقیده دارند رشد "گوگل" علاوه بر سود آوری برای خود این شرکت، سبب جاری شدن ترافیک اینترنتی گسترده‌ای از این سایت به سایتهای دیگری می‌شود که در "گوگل" برای خود تبلیغ می‌کنند. شرکت "گوگل" بخش اعظم درآمد خود را از فروش و جلب آگهی‌های اینترنتی در لابه لای نتایج موتور جستجوی خود کسب می‌کند که افزایش تعداد کاربران این موتور جستجو به معنای افزایش درآمد "گوگل" است.

آمار جمع آوری شده توسط "هیت وایز" نشان می‌دهد به غیر از "گوگل" که در یک سال گذشته با رشد سریع تعداد کاربران خود مواجه شده است، موتورهای جستجوی "مایکروسافت"، "یاهو" و "اسک" همگی در همین مدت کاهش سهم بازار خود را تجربه کرده‌اند.
www.tarashe.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد